آخرین اخبار
کد مطلب: 146860
پروژه باند دوم محور ايذه به لردگان با ورود قرارگاه خاتم‌الانبيا فعال شد
تاریخ انتشار : 1400/12/01 09:54:16
نمایش : 528
معاون فني و مهندسي هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه خاتم‌الانبيا در خصوص ورود قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به پروژه باند دوم محور لردگان به ايذه، گفت: اين پروژه بنا به دلايل متعدد در گذشته تعطيل شده بود، اما با ورود قرارگاه خاتم اين پروژه فعال شد.
معاون فني و مهندسي هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه خاتم‌الانبيا در خصوص ورود قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به پروژه باند دوم محور لردگان به ايذه، گفت: اين پروژه بنا به دلايل متعدد در گذشته تعطيل شده بود، اما با ورود قرارگاه خاتم اين پروژه فعال شد.

ناصر زارعي ۳۰ بهمن‌ماه در جلسه هماهنگي اجراي پروژه‌هاي عمراني توسط قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: اين قرارگاه با تکيه بر توان مهندسي و فني، پروژه‌هاي بسياري را در حوزه‌هاي مختلف از جمله راه و شهرسازي، بيمارستان، تقاطع‌هاي شهري، نفت و گاز، صنعت و معدن اجرا کرده است، اين اقدامات توسط هلدينگ‌هاي زيرمجموعه قرارگاه در راستاي کمک به دولت و محروميت‌زدايي انجام مي‌شود.

معاون فني و مهندسي هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه خاتم‌الانبيا افزود: هلدينگ‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا اقدامات قابل توجهي را در کشور انجام داده که احداث بيمارستان‌هاي متعدد در برخي استان‌هاي کشور، يکي از خدمات شايان موسسه شهيد رجايي از هلدينگ‌هاي زيرمجموعه اين قرارگاه است.

وي در خصوص ورود قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به پروژه باند دوم محور لردگان به ايذه، گفت: اين پروژه بنا به دلايل متعدد در گذشته تعطيل شده بود، اما با ورود قرارگاه خاتم اين پروژه فعال شد و با تزريق نقدينگي ساير تجهيزات نيز در اين پروژه براي پيشرفت کار مستقر خواهد شد.

زارعي بيان کرد: موسسه نوين ابنيه در احداث بيمارستان در کشور فعاليت مي‌کند و عموما بيمارستان‌هايي که توسط اين هلدينگ در کشور احداث مي‌شود، زمان اتمام پروژه تقريبا معادل نيمي از زمان ساير پروژه‌هاي همسان در اين حوزه است.

معاون فني و مهندسي هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه خاتم‌الانبيا با تاکيد بر اينکه احداث بيمارستان يک کار هزينه‌بر است، خاطرنشان کرد: بنابراين بايد قبل از آغاز يک پروژه عظيم تمامي جوانب سنجيده و منبع اعتباري پايدار در نظر گرفته شود، با اعتبارات دولتي و استاني زمان زيادي براي اجراي پروژه صرف مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در حوزه اجراي پروژه‌هاي تقاطع‌هاي همسطح، زيرگذر و روگذر شهري نيز با شهرداري‌ها همکاري مي‌کند، بيان کرد: بايد اولويت‌هاي شهرکرد مشخص و قبل از آغاز کار بايد مطالعات کارشناسي در اين حوزه انجام شود.

زارعي عنوان کرد: براي تسريع در انجام پروژه‌هاي تعريف شده در حوزه تقاطع‌هاي زيرگذر و روگذر در شهرکرد، مطالعات ترافيک شهر در اختيار هلدينگ مربوط قرار بگيرد، براي اجراي پروژه زيرگذر و روگذر تقاطع معلم آمادگي داريم.

معاون فني و مهندسي هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه خاتم‌الانبيا در پايان تصريح کرد: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا مي‌تواند در حوزه روسازي پروژه راه‌آهن سفيددشت- مبارکه به شهرکرد ورود پيدا کند، اما بايد در ابتدا اعتبار مورد نياز آن تامين شود.

کمبود شديد تخت بيمارستاني در کشور

در ادامه جلسه نوري- مسئول موسسه نوين ابنيه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با اشاره به اينکه در بحث احداث بيمارستان نيازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان هستيم، اظهار کرد: اين قرارگاه آمادگي براي احداث بيمارستان در شهر شهرکرد را دارد، اما بايد محل اعتبارات آن تعيين شود.

وي بيان کرد: به‌غير از اعتبارات تهاتر نفت مي‌توان از محل اعتبارات هدفمندي يارانه‌ها، بند ز تهاتر مالياتي و ارزش افزوده استفاده کرد.

نوري تاکيد کرد: کشور ايران از نظر استاندارهاي تخت بيمارستاني به نسبت بيمار، بسيار عقب است، اين مسئله در ايام شيوع کرونا نمود عيني پيدا کرد و بسياري از بيماران به‌علت کمبود تخت بيمارستاني جان خود را از دست دادند، در بحران‌ها، حوادث و شيوع بيماري‌هايي نظير کرونا اين کمبود بيش‌تر احساس مي‌شود.

مسئول موسسه نوين ابنيه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا در پايان گفت: براي احداث بيمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابي در شهرکرد نيازمند ۲۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار به‌غير از هزينه تجهيزات هستيم، اين بيمارستان همچنين نيازمند ۴۰۰۰ پرسنل است که تامين اين تعداد نيرو براي وزارت بهداشت و درمان مشکل است.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس